TS kertoi tänään, että Bioferme käyttää 7% liikevaihdostaan kliinisiin tutkimuksiin, joita tarvitaan markkinoinnissa käytettävien terveysväittämien tueksi.
Hurjaa, että kuluttajat kaipaavat tuollaisia terveysväittämiä päätöksentekonsa taustalle. Miksei Bioferme voisi laskea esim. jotain hiilidioksidi- ja vesitasetta tuotteilleen ja verrata niitä saman tuoteryhmän eläinperäisiin vastaaviin? Luulisi sellaisella olevan markkinoinnillista arvoa, ja todennäköisesti sellainen olisi kustannustehokkaampaa kuin kliiniset terveysväittämätutkimukset.
Terveys on kuitenkin niin subjektiivinen kokemus - terveysväittämäsäätelyä löysäämällä voitaisiin helposti tuottaa placebovaikutuksien kautta halpaa hyvinvointia, näin taantuma-aikoina.
tiistaina, maaliskuuta 03, 2009
Biofermen terveysväittämämarkkinointi
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti