Uusi Markkinointi & Mainonta kertoi, että tämän vuoden Habbowood käynnistyi eilen. Kysymys on lyhyesti siis siitä, että Sulakkeen Habbohotellin (joka sai viime vuonna Pääsiäissaaripalkinnonkin immateriaalisemman kulutuskulttuurin edistämisestä) yhteydessä tapahtuvasta kampanjasta, jossa osallistetaan nuoret tekemään omia elokuvia valmiilla Habbopalikoilla. Loistava, loistava, loistava idea. Hahmot, tilat ja esineet sekä keskeisimmät animaatiot ja vuorovaikutussysteemit ovat jo valmiita ja olemassa, nyt osallistetaan nuoret tuottamaan sisältöä, tappavan näppärää.
Markkinointi ja Mainonta kertoo myös, että viime vuonna kampanjassa tuotettiin16 maassa yli 430 000 lyhytelokuvaa, odotan kiinnostuksella, miten paljon niitä tänä vuonna syntyy. Tällä hetkellä Google tarjoaa 931 osumaa hakusanalla Habbowood, oletan, että vuoden 2006 loppuun mennessä niitä löytyy vähintään kymmenkertaisesti. Elokuvan tekijöille tarjotaan myös varsin rapean oloisia ohjeita guerrilla-markkinointiin.
"Välitä sanaa kaikkien kavereidesi keskuudessa kaikilla mahdollisilla tavoilla, sähköpostitse, mesessä, tekstareilla, irl yms."Kohderyhmän kielestä ja toiminnasta tiedetään selvästi jotakin, tätä voidaan kutsua melkein jo kohderyhmäviestinnäksi.
Habbowoodin on toteuttanut Valve (joka pitää etusivullaan lehmää, onko sellainen muka lehmästä kivaa?). Esimerkkejä viime vuonna tuotetuista elokuvista: Habbo On Hiding, Finders Keepers.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti