perjantaina, kesäkuuta 02, 2006

kuluttajien aktivointi keskusteluun: Honda ja Zappos

Honda on aika edistyksellisesti tajunnut keskustelun tuottamisen pointin. 2TalkAbout.com-sivustolla kuluttajat on aktivoitu keskustelemaan Hondan tuotteista ja niiden ominaisuuksista. Bonuksena vielä se hieno mainosklippi, jossa siis kuoro tekee koko käsittämättömän hienon ääniraidan.

Nyt kun löysin tuon Hondan sivuston, niin itseasiassa muistin erään toisenkin aikaisemmin löytämäni kuluttajasivuston, jossa saa kommentoida Zappos.comin kenkiä.

Onko jollekin muulle tullut vastaan muita esimerkkejä tällaisestä?

1 kommentti:

Tea kirjoitti...

Kommentoin itse itseäni nyt. Löysin Fazerin Ruispoweria-kampanjan, jonka ideana on tuottaa kesäpeleihin liittyvää sisältöä, tiedättehän, kymmenen tikkua laudalla ja muut tällaiset. Kohderyhmän rajaus tuntuu ehkä vähän omituiselta, mutta kampanjan toteuttaneella Creapajalla on ollut ehkä joku ajatus siitä, miten peli-, leikki- ja yhteisöllisyysnostalgia vetoaa myös muihin kuin lapsiperheisiin tai kasvattajiin. (Lapsia harrastamattomana ehkä kuvittelen myös lapsiperheet marginaalisemmaksi ryhmäksi kuin mitä ne todellisuudessa ovat, oikeastihan ihmisillä on massoittain lapsia ja niitä tulee aina vaan lisää.)